דיכאון אחרי טיול – איך מתמודדים במקרים של דיכאון לאחר הטיול הגדול

סיימתם צבא, עבדתם במשך שנה-שנתיים, חסכתם כסף ובזמן הזה התחלתם לתכנן את הטיול הגדול, הודו, דרום אמריקה, אוסטרליה וניו זילנד, אפריקה, כל העולם פתוח בפניכם. אין לכן תוכניות מיוחדות, רק לטייל, לצבור חוויות, להכיר אנשים ולקוות שזה לא ייגמר אף פעם.

אך אחרי חצי שנה או שנה אתם צריכים לחזור לארץ, אפשר לומר שאתם צריכים לחזור אל המציאות. בין אם זה בגלל שנגמר הכסף ובין אם זה בגלל שהמשפחה לוחצת או שאתם מבינים שיש גבול כמה אפשר לטייל וצריך להתחיל בחיים עצמם, לימודים, עבודה, זוגיות ושאר הדברים שמחכים לכם.

הרבה מאוד צעירים נתקפים בדיכאון אחרי הטיול הגדול. אומנם זה עובר אחרי כמה זמן, בדרך כלל, ובכל זאת מדובר במצב מאוד לא נעים. אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו בדיכאון, בטח לא אחרי תקופה כל כך מהנה ומעניינת.

דיכאון אחרי טיול הוא דבר לגיטימי מאוד. הרי במשך מספר חודשים ולעיתים אפילו למעלה משנה, טיילתם, לא הייתם צריכים לעבוד, אף אחד לא אמר לכם מתי לקום, מתי ללכת, מתי לחזור. שלא נדבר על זה שישנתם בבתי מלון, הוסטלים, ולא אצל ההורים, כפי שסביר להניח תעשו ברגע שתחזרו ארצה. ובכל זאת, צריך לדעת כיצד להתמודד עם הדיכאון וכיצד לצאת ממנו.

איך יוצאים מדיכאון אחרי טיול?

כניסה מהירה לשגרה –  אחת הדרכים הטובות ביותר לצאת מדיכאון אחרי טיול גדול, זה פשוט להיכנס מהר מאוד לשגרה מסוימת. עבודה, לימודים, משהו שיכניס אתכם למסלול החיים הרגיל.

חברים/חברות – סביר להניח שלא כל החברים והחברות שלכם עשו טיול אחרי צבא, חלקם נשארו בארץ. תיפגשו איתם, תחזרו לחבר'ה שלכם. לאט לאט תשתלבו שוב בחזרה, ותוכלו למצוא דברים אחרים שיעניינו אתכם.

יעד חדש – זה שהחלטתם לחזור ארצה מהטיול, או נאלצתם לחזור, לא אומר שאתם לא יכולים לתכנן טיול חדש. תתחילו לעבוד על זה, תקבעו לעצמכם יעד ותחליטו שאתם נוסעים שוב. הלימודים יכולים לחכות לכם, הפעם תעשו את זה מעט שונה עם נחיתה יותר רכה.