שכירת דירה בתל אביב – איך שורדים?

הפרדוקס של לא מעט צעירים וכן של לא מעט משפחות עם ילדים שמתגוררים במרכז הוא מאוד לא פשוט. מצד אחד, הם רוצים לשכור דירה בתל אביב, מי לא רוצה לחיות בעיר הגדולה, איפה שיש הכל, במרכז העניינים, איפה שנמצא כל דבר, בעיר ללא הפסקה? מצד שני, המחירים של דירות להשכרה בתל אביב הם גבוהים לאין שיעור מאשר בערים אחרות, שלא נדבר על זה עלויות של מחייה בעיר, בין אם זה ארנונה ומסים אחרים, ובין אם מדובר בהוצאות אחרות שקשורות למחייה בעיר.

כיצד מתמודדים עם פרדוקס כזה? אז יאמרו חלק מהאנשים, פשוט לא מתגוררים בתל אביב. מחפשים מקומות אחרים לחיות בהם ומתי שרוצים מגיעים אל העיר. אך מה לעשות אם לא תמיד זה אפשרי? נניח אם העבודה בעיר, או אם לומדים בעיר? מה עושים אז? צריך למצוא פתרון אידיאלי כיצד אפשר בכל זאת להתגורר בעיר, ואפשר למצוא דרכים שונות לשם כך.

כשאנחנו רווקים וצעירים, אז זה יותר פשוט. אנחנו יכולים למצוא שותפים ולהתגורר איתם. החלק של כל אחד יורד, וכך אפשר ליהנות מעלויות הרבה יותר נמוכות ביחס לעלות של השכרת דירה לבד. אם יודעים להשתתף בהוצאות שונות (אוכל, אינטרנט, טלוויזיה וכדומה), אז בכלל הכל מסתדר הרבה יותר טוב. כמובן שתמיד אפשר לחסוך כמה שיותר דרך הקטנת הוצאות על מחייה.

כשאנחנו הורים לילדים, משפחה צעירה, זה יותר מורכב ובכל זאת אפשרי. הרבה פעמים מדובר על הורים עם שתי משכורות, אפשר לחסוך בהוצאות לא חשובות, אפשר להחזיק רכב אחד או אפילו זה לא, ולהשתמש למשל באופניים ותחבורה ציבורית, אפשר לחפש פתרונות זולים יותר לדברים שעל פניו אמורים לעלות הרבה, וכך ניתן לצמצם עלויות שוטפות.

כמובן שבשני המקרים אפשר להקטין את עלויות השכרת הנכס, אם מחפשים נכסים באזורים לא מבוקשים, אזורים שהנכסים בהם הרבה יותר זולים מאשר במקומות אחרים, דרום העיר, אזור יפו, אזור תחנה מרכזית, שכונות שהן אומנם לא מרכזיות אך בהחלט כאלה שאפשר להתגורר בהן תקופה מסוימת.